Søkeresultater

fredag 5. mars 2010

Fylkesmesterskap for ungdomsbedrifter i Akershus

I dag har det vært en fantastisk dag for oss fra Mailand videregående skole - 19 premier for våre ungdomsbedrifter! Vi lærere har helt bakoversveis - det er bare helt fantastisk - for noen elever! De har jobbet og slitt, og vært fantastisk flinke - vi er både stolte og glade på deres vegne.
Akershus fylke er et meget tøft fylke å konkurrere i - i dag var det påmeldt nesten 150 bedrifter. Fellestrekket med samtlige - etter min mening - er at de har har gjort en god jobb - pris eller ikke pris. Det å få muligheten til å anvende sine teoretiske kunnskaper på en praktisk måte - selv om det i løpet av flere lange måneder blir ikke bare smil, er for elevene verdifullt og nyttig. En av de mest verdifulle tingene slik jeg ser det er samarbeidsevnen, konfliktløsnings strategier, stress, press og hektisk aktivitet - selvsagt i kombinasjon med fag, men de får en god erfaring i både det å etablere bedrifter - og kjenne på spillereglene som eksisterer.

Som yrkesfaglærer ønsker jeg meg flere slike metoder - og sterkere mulighet til å variere mellom - og tid til å følge elevene skikkelig opp, slik at samtlige elever har muligheten til å få slike oppturer som mange av våre elever har fått i dag. Det å benytte seg av en bredde av metoder - det være seg praksis i næringslivet, ungdomsbedrifter, tradisjonell undervisning, samarbeidslæring, m.v. tror jeg er nøkkelen til å få ned frafall og motivasjonen opp.

Vi ønsker - gi oss muligheten!

Nå håper jeg at statsministeren i morgen hører på våre to fantastiske bedrifter - School`s In og Spinwire og tar deres råd på alvor! NB: School`s In ble invitert til kake av statsministeren - og Spinwire vant dagens konkurranse for beste ungdombedrift i Akershus - gratulerer - flott prestasjon.

Her er også en link til samtlige konkurranser

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar